Szukaj na tym blogu

Translate

piątek, 15 marca 2013

Dlaczego lewatywa? - podstawowe informacje

      W poprzedniej części [klik] pisałam o masażu wątroby i informacjach na temat uformowania stolca, które często są sygnałem naszego ciała co robimy źle. Dzisiaj nieco podstawowych informacji na temat lewatyw.  Jest to jeden z najbardziej skutecznych (w warunkach domowych) sposobów oczyszczania organizmu z toksyn, czy też istotny element wspomagający różnego rodzaju diety oczyszczające lecznicze i profilaktyczne...


Jelito grube

        Jest jedyną z najważniejszych części naszego ciała, jest ostatnim odcinkiem przewodu pokarmowego i znajduje się w części brzusznej. Tutaj kończy się proces trawienia, a rozpoczyna wchłanianie wody i składników pokarmowych, tutaj przebiega również synteza witamin. Jelito grube ma za zadanie eliminować niestrawiony pokarm i inne substancje oraz chronić organizm przed infekcjami i chorobami. W prawidłowo funkcjonującym jelicie znajdują się zdrowe bakterie wspomagające wszystkie wspomniane zadania jelita grubego, stanowią do 70% suchej masy naszego kału.

      Im mniej dbamy o zdrowie tym w gorszym stanie jest nasze jelito. Pamiętać trzeba, że temperatura w jelicie grubym to około 37 stopni Celsjusza  Nagromadzone resztki jedzenia, zanieczyszczenie środowiska, używki, promieniowanie elektromagnetyczne, stres itp. są idealną sytuacją dla tworzenia się kamieni kałowych.

Dla przypomnienia...

       Kamienie kałowe to nic innego jak nasz stare, bardzo stare jedzenie, które zalega w jelitach i nie zostało w żaden sposób strawione. Oblepiane jest resztkami innego pokarmu, nieciekawie pachnie (chociaż ciężko to tak ładnie ująć, bo fetor jest gorszy niż niejedne ścieki), jest twarde i bardzo ciężkie do samodzielnego wydalenia przez organizm, przebywa oczywiście w bardzo ciepłej temperaturze 37 stopni Celsjusza i spokojnie sobie po prostu......... gnije przez wiele lat.  
    M. Tombak pisał, że dorosła osoba może mieć w sobie nawet 8-15 kg kamieni kałowych i nosić je przez całe życie!! Kamienie te mogą wypierać inne organy i utrudniać pracę wątroby, serca czy nerek. Zatruwają organizm, stale rosną, są źródłem wszelkich toksyn, nawet rakotwórczych, a więc mogą powodować raka.
     Jak wyglądają kamienie kałowe? Mały obrazek obok, a więcej zdjęć: klik.


Niechęć i odraza do lewatyw

      Obserwuję to na co dzień. Przede wszystkim zauważyłam, że większość osób jest w stanie zrozumieć potrzebę robienia lewatywy u osób ciężko chorych, mających raka,  wizji poważnej operacji, ale u osoby dążącej do pełni zdrowia, w definicji przeciętnego Kowalskiego: u osoby zdrowej, taka rzecz jest nie do przyjęcia. 
      Pojawia się ostra krytyka, zdziwienie, odraza, wstręt, pytania dotyczące seksu analnego czy śmiech. Oprócz krytyki co do wyżej opisanego bezpieczeństwa nikt nie zadaje sobie trudu by chwilę się zastanowić nad sensem oczyszczania jelita w ten sposób. 
Przede wszystkim mówię wtedy o wspominanych już wyżej kamieniach kałowych. Odraza i niechęć do robienia lewatywy jest, ale jakoś nikt nie czuje odrazy i niechęci do "noszenia" i "karmienia" zmian w jelitach. 
      Tombak wspomina również o niewygodnej pozycji podczas irygacji. Praktyka jednak pokazuje, że po kilku lewatywach w zalecanej najczęściej pozycji można znaleźć wygodną dla siebie.
      Wiele osób z którymi rozmawiam dopiero po obejrzeniu zdjęć przedstawiających wypłukaną zawartość jelit u zdrowej osoby skłania się ku lewatywie. Czasem też widzą co z wydalą i przyznają słuszność i logikę w robieniu lewatyw.

      Osoby chore wolą brać silne leki przeczyszczające niż poddać się płukaniu jelita, które nie ma żadnych skutków ubocznych. Środki przeczyszczające odwadniają jelita, sprawiają, że zawartość zostaje wypłukana, a nie wydalona siłą mięśni jak w lewatywie czy naturalnym wypróżnianiu. Takie rozleniwienie przez środki przeczyszczające może prowadzić do atrofii tkanki mięśniowej jelita grubego.


Czy lewatywy są bezpieczne?

      Zazwyczaj można usłyszeć opinię - nawet od lekarzy, że robienie lewatyw rozleniwia jelita lub jest wręcz niebezpieczne ponieważ niszczy mikroflorę w organizmie. Należy wziąć pod uwagę tryb życia jaki prowadzimy w obecnych czasach, sposób odżywiania, ilości spożywanych leków, trucizny w jedzeniu, powietrzu itp. - przy takim sposobie życia - jak pisze Tombak - znalezienie człowieka ze zdrową mikroflorą jest praktycznie niemożliwe. Myślę, że nie pomylę się jeżeli powiem, że 90% społeczeństwa ma zwyrodniały układ pokarmowy i naruszoną mikroflorę. 
      I dalej: Znany na całym świecie amerykański lekarz Walker (żył 106 lat), który przez 50 lat używał lewatywy w leczeniu różnych chorób, mawiał: Nie ma prostszego i bardziej skutecznego środka oczyszczającego człowieka od wewnętrznych „brudów” niż lewatywa  A osoby, które są jej przeciwne, właśnie potrzebują lewatywy najbardziej.         Hipokrates zalecał lewatywy na wiele schorzeń ponad 2600 lat temu. W początkach I i II wieku znano zdrowotne działanie lewatywy. Miały one na celu oczyścić ciało tak by było zdrowe, a w parze z czystym i wolnym umysłem dać szczęśliwe życie.
       Jeśli chcemy zrobić lewatywę po raz pierwszy warto przygotować płyn ściśle według zaleceń, przyjąć proponowaną pozycję i odpowiednio przeprowadzić cały zabieg.




Kiedy warto zrobić lewatywę?

 Szukaj uleczenia w przyczynie, organizm sam jest najlepszym lekarzem - Platon
  • gdy jesteś na to gotowy psychicznie,
  • po przyswojeniu podstawowych informacji,
  • gdy intuicyjnie wiesz, że lewatywa może pomóc,
  • jeśli chcesz pozbyć się nieprzyjemnego zapachu ust i potu,
  • podczas oczyszczania organizmu (należy zwrócić uwagę na rodzaj diety, ponieważ w niektórych dietach oczyszczających - np. dr Dąbrowskiej - robienie lewatyw nie jest zalecane),
  • jeśli chcesz oczyścić ciało ze złogów, nadmiaru śluzu, gazów, zanieczyszczeń, leków i substancji toksycznych,
  • przy oczyszczaniu krwi,
  • przy rozleniwionych jelitach,
  • gdy nie widzisz żadnych przeszkód,
  • jeśli chcesz poprawić wchłanialność jelita grubego, 
  • jeśli chcesz wzmocnić system immunologiczny,
  • przy zaparciach, hemoroidach, zapaleniu okrężnicy, infekcji drożdżakowej, biegunce, 
  • jeśli jesteś ociężały, senny, zmęczony, bez energii,
  • leczniczo i profilaktycznie,
  • przy migrenowych bólach głowy,
  • zapobiegawczo przed czarnym nalotem na zębach,
  • przy zatruciu lekami szpitalnymi,
  • do usunięcia pasożytów, grzybów, produktów fermentacji, 
  • do pobudzenia funkcjonowania mikroflory,
  • przy regulacji wagi ciała (niedowagi i nadwagi).

autor: Pranarian 

Przeciwwskazania:

  • uchyłki jelita grubego oraz z wewnętrzne hemoroidy (niektórzy pomimo, że je mają robią lewatywy, ale tylko z własnego moczu i pozbywają się hemoroidów), 
  • wrzodziejące zapalenie jelita, 
  • guzy w odbytnicy i okrężnicy, 
  • tuż po operacji, 
  • przy chorobach i niewydolnością nerek (choć np. Tombak leczy ludzi z chorobami serca właśnie lewatywami).

Lewatywa i co dalej?

      Przede wszystkim systematyczne dbanie o zdrowie: optymalnie zdrowe odżywianie, zapewnienie sobie codziennego ruchu, właściwa pielęgnacja ciała i od czasu do czasu lewatywy. 
      Warto wspomagać się koktajlami Słoneckiego, jeść pokarmy bogate w błonnik, odpowiednio łączyć pokarmy z grup żywieniowych, zwracać uwagę na pokarmy szybko i wolnowychodzące.

      Wiele osób zaleca by tuż po lewatywie lub zabiegu płukania okrężnicy (hydrokolonoterapii) dostarczyć ciału korzystnych bakterii, probiotyków. Jedną z naturalnych metod jest kuracja czosnkiem proponowana przez Tombaka [klik]. Polecane bakterie to: Acidophilus, Bifidus i Feacalis. Bakterie te ułatwiają trawienie i wytwarzają witaminy: A, K i B12.  Dodatkowo: Pozostań blisko natury a jej odwieczne prawa będą cię chronić- dr Max Gerson.



I na koniec krótki filmik podsumowujący: 







      W kolejnych postach o wydalaniu (lewatywach) porównam dostępne na polskim rynku irygatory, napiszę o tym jak zrobić lewatywę oraz z czego przygotować płyn do irygacji.



..................
Źródła:
  1. notatki własne
  2. "Jesteś tym, co jesz." G. McKeith
  3. "Czy można żyć 150 lat?" M. Tombak
  4. http://nicalbonic.blox.pl/2009/04/KUPA-MAC-czyli-GOWNIANA-KSIAZKA.html
  5. Bristolska skala uformowania stolca
  6. http://colonica.w.interia.pl/ciekawostki/zdjecia.htm
  7. http://www.vismaya-maitreya.pl/naturalne_leczenie_lewatywa_-_kiedy_czy_i_dlaczego_warto_oczyszczac_organizm_cz1.html
  8. ''Metoda doktora Gersona - leczenie raka i innych chorób przewlekłych' C. Gerson, B. Bishop
  9. http://youtu.be/xI2SVsaG-fI


    czwartek, 7 marca 2013

    Naturalny błonnik i jego źródła




    źródło: www.pokarmy-diety.pl
          Błonnik to substancja pochodzenia roślinnego. Nie ulega strawieniu przez enzymy trawienne, ale pełni bardzo ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu całego układu pokarmowego. Jego zwiększona obecność w diecie jest bardzo pożądana w przypadku wielu chorób: cukrzycy, nadwagi, miażdżycy, hemoroidach  kamicy żółciowej czy nawet w codziennych problemach z wypróżnianiem.
          Zamiast przyjmować błonnik w tabletkach, których skład często budzi wiele zastrzeżeń warto jeść więcej pieczywa pełnoziarnistego, surowych warzyw i owoców bogatych w tą substancję. 




    • zalecana dawka to 25-30 gram na dzień,
    • pomaga w trawieniu, 
    • pomaga utrzymać drożność jelit - działa jak szczoteczka na nasze jelita wymiatając zalegające resztki pokarmu, 
    • redukuje objawy hemoroidów, bólu i krwawień z nimi związanych,
    • spowalnia absorpcję glukozy - ponieważ stabilizuje stężenie cukru we krwi,
    • daje poczucie sytości,
    • zapobiega zaparciom i ułatwia wydalanie, 
    • zapobiega powstawaniu nadwagi, 
    • dieta bogata w błonnik, a jednocześnie uboga w kwasy tłuszczowe nasycone obniża poziom estrogenów, co może pomóc w mastopatii (występowaniu niegroźnych cyst, guzków, torbieli),
    • błonnik rozpuszczalny zmniejsza poziom tzw. złego cholesterolu LDL we krwi,
    • pozytywnie wpływa na optymalne ciśnienie krwi,
    • błonnik rozpuszczalny zmniejsza ryzyko udaru niedokrwiennego mózgu, 
    • chroni przed zakrzepami i miażdżycą tętnic, poprzez wzmocnienie i ochronę naczyń krwionośnych przed tworzeniem się blaszki miażdżycowej.



    • płatki pełnoziarniste ze zbóż, otręby, 
    • siemię lniane, które można spożywać jako np. gomasio (przepis), 
    • orzechy: laskowe, ziemne, włoskie, pistacje, piniowe, 
    • gotowane nasiona: soczewicy ( pół szklanki gotowanej soczewicy zawiera 7,8 g błonnika,  z czego 1,3 g to błonnik rozpuszczalny), grochu, fasoli białej, soi, fasoli kidney, bób, 
    • gotowany ryż brązowy i dziki,
    • ziarna: dyni, słonecznika,
    • kukurydza, 
    • suszone: morele, daktyle, śliwki [klik], figi (1 suszona figa ma około 2 gramy błonnika), rodzynki,
    • owoce: jabłka (błonnik znajduje się w skórce), pomidory, truskawki, granaty, śliwki (świeże), tamarillo, 
    • warzywa korzenne: rzepa, brukiew, marchewka, buraki,
    • miąższ ze świeżego kokosa, 
    • cebula, czosnek, por, dymka, szczypior, szalotka,
    • dynia i kabaczek,
    • zielone owoce i warzywa: seler naciowy, wszystkie sałaty, pietruszka, kiwi (1 owoc kiwi dostarcza około 2,6 grama błonnika, czyli 10% dziennego zapotrzebowania), prawie połowa tej ilości to błonnik rozpuszczalny, zielony groszek, awokado [klik] - (jedno awokado dostarcza około 30-40% zapotrzebowania na błonnik), szparagi (1 szklanka szparagów dostarcza ok. 3 g błonnika).



          Błonnik nierozpuszczalny odpowiedzialny jest za zwiększenie regularności wypróżnień. Sprawia, że napięcie mięśni podczas defekacji jest zmniejszone - ciśnienie w naczyniach krwionośnych jest ustabilizowane, dzięki czemu unikamy powstawania żylaków, również napięcie mięśni wokół żył w odbycie jest zmniejszone. 
    Ten rodzaj błonnika tworzy masę, która przepycha resztki pożywienia zalegające w jelitach.
    źródło: nieznane
          Jakie produkty zawierają błonnik nierozpuszczalny? Najprościej można to ująć tak: takie, które musimy dokładnie pogryźć, żuć by przełknąć - ta definicja tyczy się głównie zbóż, kasz, nasion, ale taki błonnik ma również wiele owoców i warzyw. Owoce i warzywa, które po zanurzeniu w wodzie nie zmieniają swojej konsystencji zawierają błonnik nierozpuszczalny, np. skórka jabłka, śliwki.

          Błonnik rozpuszczalny spowalnia absorpcję glukozy - jest ważnych składnikiem w diecie osób chorych na cukrzycę, ponieważ stabilizuje stężenie cukru we krwi. Zmiękcza i zwiększa stolec i pobudza ruchy jelit, co ułatwia wypróżnianie się. Rośliny zawierające błonnik są zazwyczaj poddane różnego rodzaju obróbce: gotowaniu, zblendowaniu, janginizowaniu, wyciśnięciu na sok, suszeniu, zmieleniu, starciu na tarce. Np. starte jabłko za skórą, suszone śliwki. Błonnik nierozpuszczalny pod wpływem tych obróbek przekształca się i nabiera właściwości błonnika rozpuszczalnego.


          Przykładowe źródła błonnika rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego: 

    Błonnik rozpuszczalny
    Błonnik nierozpuszczalny


    szejk z awokado, śliwki suszone, starte lub gotowane jabłka lub buraki, duszone szparagi, fasole gotowane: soczewica, groch, fasola białej, soja, fasola kidney,  janginizowana: cebula, czosnek, por, dymka, szczypior, szalotka, gotowany na parze kabaczek, suszone figi, sok z jabłka lub marchewki, gotowana kukurydza, pieczona rzepa i brukiew



    awokado, śliwki, sałaty, płatki pełnoziarniste, siemię lniane, cebula, figi, marchewka, granat, jabłka, kapusty, kiwi, rzepa i brukiew, seler naciowy, szparagi







    .............................
    Źródła:
    1. własne notatki
    2. "Zdrowie na talerzu. Lecznicze właściwości potraw."

    3. "Ciało i ducha ratować żywieniem" E. Dąbrowska
    4. "Makrobiotyka w kuchni polskiej" S. Olko



    sobota, 2 marca 2013

    O czym świadczą wypryski/zmiany skórne?

          Wygląd naszego ciała z zewnątrz niejednokrotnie jest najlepszym odzwierciedleniem naszego stanu zdrowia, bo ja powiedział Wielki Hermes: wszystko, co pochodzi z wnętrza   organizmu - widać na zewnątrz. Najczęściej wystarczy po prostu obserwować ciało by stwierdzić co jest nie tak. 
        Zmiany skórne nazwane wypryskami to jeden z dość widocznych objawów, sygnałów które dają znać albo o nakumulowaniu toksyn albo po prostu o oczyszczaniu. Czasem wypryski wskazują na przekrwienie lub brak równowagi w organach wewnętrznych.
         Bardzo prosto jest określić jakie organy wewnętrzne potrzebują pomocy jeśli obserwujemy nasze ciało. Wykorzystując wiedzę z dziedziny refleksologii, akupresury z łatwością znajdziemy przyczyny dolegliwości. 
         Jakiś czas temu pisałam trochę o języku [klik] i uszach [klik], dziś jedynie cząstka informacji z refleksologii twarzy.


    Umiejscowienie wyprysków:


    1. Czoło

          Problemem są jelita. Najczęściej jest to objaw przeciążenia układu pokarmowego, zalegających tam złogów, nieumiejętnego łączenia pokarmów albo braków witaminach, makro - i mikroelementach.

    Jak sobie pomóc?
    • pić codziennie rano ciepłą wodę z cytryną,
    • spożywać pokarmy bogate w błonnik: awokado, ziarna, dynię, figi, jabłka, morele, śliwki,owoce leśne, ziarna roślin strączkowych, 
    • prawidłowo łączyć pokarmy [klik],
    • zmniejszyć spożywanie kawy i herbaty,
    • jeść czosnek w celu odtworzenia właściwej flory bakteryjnej [klik],
    • stosować lewatywę [klik].

    2. Policzki i górna część pleców

          Wypryski na policzkach lub/i górnej części pleców to sygnał, że płuca lub piersi potrzebują wsparcia. Czasem problemem może być niewłaściwe oddychanie - czyli brak oddychania przeponowego, niedotlenienie płuc.

    Rozwiązania:
    • picie herbaty trzy razy na dzień z dziewanny,
    • picie oleju lnianego lub oleju z wiesiołka,
    • picie soku z selera,
    • spożywanie nalewki czosnkowej [klik],
    • właściwe oddychanie: przeponą i nosem,
    • przebywanie na świeżym powietrzu i wietrzenie pomieszczeń,
    • spożywanie kropli/nalewki z jeżówki purpurowej (echinacei),
    • inhalacje na bazie olejku eterycznego z drzewa herbacianego,
    • do potraw możesz dodawać przypraw: bazylię, czosnek, kozieradkę, imbir, dziewannę, pokrzywę, miętę, 
    • odstawienie: mleka i jego pochodnych, tłuszczów nasyconych, czerwonego mięsa.

    3. Nos

          Jeśli czubek nosa dotykamy dość często, jeśli ma inny kolor niż pozostała jego część, lub zmiany skórne dotyczą tej najzimniejszej części naszego ciała możemy mieć problem sercem.

    Wspomaganie serca:
    • spożywanie ziół: głogu, żeń - szenia, miłorzębu japońskiego,
    • jeść trawę jęczmienną (kiełki mające kilka cm, bez nasionka) - 1 łyżeczkę dziennie,
    • wspomaganie terapią kolorami: noszenie czerwonej bielizny i odzieży - górnej części ubioru,
    • naprzemienny prysznic ciepłą i zimną wodą, zakończenie kąpieli polaniem zimną wodą.

    4. Szczęki

          Wypryski wokół szczęki mogą oznaczać problemy z nerkami.

    Wzmocnimy nerki:
    • robiąc kurację cytrynową [klik],
    • jedząc komosę ryżową,
    • pijąc herbatę z mniszka lekarskiego.

    5. Ramiona

          Zmiany skórne na ramionach lub/ i przedramionach mogą mieć dwojakie pochodzenie. Z jednej strony krostki, wypryski mogą być objawem zapalenia mieszków włosowych. Pomożesz sobie wtedy szczotkowaniem ciała [klik]. Zmiany mogą być wywołane również problemami z układem pokarmowym. Dodatkowo oznaki wysunięcia ramion do przodu lub cofnięte do tyłu to oznaka małej pojemności płuc, ramiona uniesiona są oznaką zaburzenia pracy płuc. 

    Jak sobie pomóc?
    • spożywać więcej błonnika, który działa jak szczoteczka wymiatająca resztki zalegającego pokarmu; błonnik znajdziesz w: awokado, ziarna, dynię, figi, jabłka, morele, śliwki,owoce leśne, ziarna roślin strączkowych, 
    • picie koktajlu J. Słoneckiego [część 1, część 2],
    • picie soku z aloesu przed każdym posiłkiem,
    • picie soku ze świeżego szpinaku,
    • prawidłowe łączenie pokarmów [klik],
    • jedzenie bez popijania płynem.

    6. Obszar wokół ust

          Obszar ten odpowiada za narządy rozrodcze. Refleksologia twarzy zaleca codzienne masowanie obszaru nad ustami aby poprawić swoją witalność seksualną, leczyć niepłodność czy wszelkie choroby tego układu. Wypryski wokół ust mogą świadczyć o zaburzeniach prawidłowego funkcjonowania układu rozrodczego.

    Rozwiązania:
    • ograniczenie spożywania: alkoholu, kawy, mięsa, cukru, pieczywa, 
    • nie doprowadzanie do zaparć,
    • kobiety powinny ćwiczyć mięśnie Kegla,
    • prawidłowa dieta bogata w produkty nieprzetworzone i surowe warzywa i owoce,
    • unikanie siedzącego trybu życia,
    • dbanie o właściwą dla nas wagę ciała,
    • chodzenie boso, hartowanie stóp podczas kąpieli zimną wodą.






    ............................
    "Jesteś tym co jesz." Gilian Mc Keith
    "Czy można żyć 150 lat?" M. Tombak
    "Zdrowie na talerzu."
    notatki własne
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Obserwuj przez e-mail: